Saturday, October 11, 2014

[TESTIMONI SENDIRI] KULIT CERAH DAN LEBIH MUDA DARI USIA SEBENAR

KISAH SAYA 

Kisah yang saya tak pernah cerita pada sesiapa.Yang saya pendam smpai 30 tahun.
Agak-agak anda la kan kalau wajah anda boleh berubah mcm dalam gambar ni....anda suka tak?

KONFEMLA SUKA HABIS PUNYA.
PEREMPUAN MANA YANG SUKA WAJAH TUA?

Kalau orang tanya kenapa saya buat Shaklee?



Nah.ini jawapannya.Tengok wajah saya cukup.Saya pun boleh nangis lihat perubahan diri saya.
Mana taknya...sejak dari sekolah rendah lagi,saya ni

 GEMUK...HITAM DAN TAK CANTIK.

Ini la yang saya rasa sejak dulu.
Memang sejak umur 10 tahun saya dah takde kayakinan diri!Even masa umur saya 15 tahun pun,kalau saya pergi kedai orang panggil saya MAKCIK!
Luluhnya hati saya tak tau nk cerita kat sape.Sedih tau zaman remaja saya.Rasa macam tak wujud dalam dunia ni sebab saya suka menyendiri.MALU!.Muka saya dipenuhi jerawat sejak dari 12 tahun sehinggalah ke alam universiti.Dah macam-macam produk saya beli.Yang mak saya beli pun berlambak-lambak.Mak saya suka beri saya vitamin sebab mak saya memang seorang pencinta vitamin.Tapi....semuanya hampeh.sentiasa mengecewakan saya.
Saya geram sampai saya pernah tekad nak simpan duit nak pergi jumpa pakar kulit.Nak suntik vitamin C kat muka macam artis-artis buat.

Bayangkan...budak sekolah ada impian mcmtu?sedihkan.Orang lain simpan duit nak g blajar universiti.Yang saya nak g rawat muka.hoho
Sampaila masa nak kawin.
Even sampai sekarang saya hairan..aku buruk gemuk hitam pun ada gak orang nak kat aku.haha.Terima kasih suami tercintaku Mohd Nasiruddin Yaakob.Masa tu dalam hati saya..

BUTA KE MATA MAMAT NI?... lol.

Nk kahwin saya tekad.Aku mesti kurus dan cantik.Saya diet kaw2 punya.Boikot nasik 2 tahun.Saya makan sayur dan buah je.Buat jus timun..jus tomato..ratah salad.Betik hari-hari tak miss supaya senang lawas.Dah rasa mcm kambing dah.Kawan-kawan seuni saya memang 100% saksi kejadian kan Asy Kikin dan Liana Rosli? Diorang pun jelek tengok saya makan macamtu.Macam apaje.

Yes!!

Berjaya pun kurus dan sedikit cantik.
Akibat makan sayur dan buah secara berlambak2 setiap hari..jerawat makin surut.Berat saya dari 80kg turun ke 54kg tu!Punya la semangat nak kawinkan.Malula weh gambo kawin buruk.Nak tunjuk anak-anak nanti malu mak depa ni gemuk dan huduh.Malangnya warna kulit tetap sama.Hitam dan manis.Orang selalu panggil saya 'hitam manis'.Sebab saya ada 1 kelebihan.lesung pipit.hehe.

Atau mungkin orang nak ambil hati saya je tu.So...dapatla saya kawin sebagai seorang yang kurus..cantik sedikit tapi HITAM.Saya cuba 1 krim ni.Memang banyak orang jual kat pasaraya.Seller tu terus sapuje kat tangan kita..terus kulit jadi cerah.TERUJA! ok.saya beli.saya pakai.Wah.menjadi jugak.Muka saya makin cerah.Suka saya tengok.Tapi yang sedihnya..tangan dan seluruh badan saya tetap hitam.Takkan nak sapu krim 1 badan?kantoila klo jumpa orang camni.Muka putih,tangan hitam.Mesti orang kata "Dia tu hitam sebenarnya..tengok tangan dia " ha...kannnn..

Sampaila umur saya 28..saya saje makan vitamin Shaklee.Niat asal bukan untuk kulit pun.Saya ambil sebab saya dah jadi zombie sejak beranak anak kedua.Dah rasa hidup kat dunia lain sebab anak saya x tidur sepanjang malam.Siang pulak kalau nak tidur,kene mengamuk 2 jam dulu baru tidur.haa..memang menguji kesabaran.Jadinya..saya makanla vitamin2 tu dengan penuh pengharapan dan berdoa pada Allah..berilah ketenangan dan kesihatan yang baik pada saya.


Saya mengambil ESP dan set kecantikan kulit iaitu Vit E, Vit C dan B complex




Alhamdulillah..Kepala saya tenang.Badan saya kuat dan cergas.Saya boleh kerja dan jaga 2 anak dalam 1 masa. Sebab saya kerja dengan makayah saya.Jadi kalau kerja memang kene angkut sekali 2 anak saya ni.Tangan sebelah taip komputer...sambil menyusu baby...sambil suap anak no.2 makan.Power tak powerlakan.
Tanpa saya sedar...dari hari ke hari,seluruh kulit badan saya makin memutih.Wajah saya makin memuda.Memang ramai orang tegur pun.Saya buat dek je sebab malas nak makan pujian.Tetapi bila suami yang cakap..

"Abang tengok umi dengan kawan2 umi..umi macam 23 tahun" - di cakap ni masa umur saya 29 tahun.suami saya memang jenis susah sangat nak puji.lelakikan.normalla gitu.

"Ish..pepandaije abang ni"

dalam hati.Yeke?rasa seronok dan girangnye bukan main.Tidur pun dalam senyumanje bila dapat pujian dari suami.Memang syukur Allah lorongkan saya untuk makan Shaklee.Jangan tanya dah..kenapa saya buat shaklee?Sungguh saya terhutang budi dengan Shaklee.
Saya tak rasa tua..malah lebih muda dan makin muda.Muda luar dan dalam.
Saya yakin...takde 1 pun wanita kat dunia ni nak nampak tua dari usiakan?
Siapa yang nak rasa perubahan 360° yang saya alami sekarang ini,saya sedia berkongsi dengan anda.Insyallah anda pun boleh transform seperti saya.

Jom jadi isteri yang cantik 

Bukankah kecantikan itu milik semua wanita?


klik ikon dibawah untuk mendapatkan 
SET INI



I'm Your SHAKLEE Independant Distributor

NASIR/SYAHIRAH
ID No. 909042 
SMS/WhatsApp : 012-3903309/017-3047554


No comments:

Post a Comment